:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Thursday 27 May 2010

Buku Merah

Hari ini saya ke Klinik Kesihatan untuk membuka buku untuk permata hati saya ni. Tidak merancang pun. Tapi, bangun pagi tadi saya diserang demam, yang memang kejap ada, kejap tak ada tu. Tak larat mahu ke ofis.

Pukul 7.30 terbangun, kemudian terfikir, bagus juga kalau pegi buka buku hari ini. Kalau tak nanti, sibuk pula kena cuti kan... Pukul 8 lebih baru gerak. Sepatutnya belum pukul 8 saya dah kena terpacak kat sana.

Tak susah pun rupanya. Tapi bagi orang yang macam saya ni, yang belum punya tempat tinggal tetap, tinggal pula dengan parents. Jadi macam banyak sikitlah soalan yang ditanya. Yelah, sebab nanti ada jururawat yang akan datang melawat ibu mengandung di rumah. Sebab itu, mesti buka buku di tempat yang betul. Senang untuk mereka nanti.

Biasalah, kena isi borang yang banyak-banyak tu. Layanan pun ok. Bila disemak semula, saya beri tarikh period yang terakhir, tarikh jangkaan bersalin ada berubah sikit. Dia buat guna carta tu. Tapi, biasanya bila follow check up nanti, memang tarikh itu akan berubah-ubah.

Buat permulaan, dia ambil darah yang banyak, dan kemudian juga air kencing. Alhamdulillah, semua ok. Bila nurse tanya-tanya, lepas tu tengok inai kat jari pun tak abis lagi, malu pula saya. Saya rasa layanan semua ok, cuma nak tunggu turn tu memang lama la. Saya kena jumpa dengan Dr pula tu, lagi la lama. Dr buat ultrasound, tapi kan baru beberapa minggu, jadi belum nampak lagi.

Next appointment, sebulan lagi. Juga ada appointment untuk scan bulan 7 nanti. Tak sabar rasanya. Harap-harap, anak sihat-sihat selalu kan...

2 comments:

[ Hanie ] said...

tahniah!! murah rezki ye. smoga jaga kandungan baik2 k :)

ween said...

congrats on ur pregnancy, sis :) good luck utk appointment akan dtg. semoga both mommy & baby sihat selalu.