:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Thursday 18 November 2010

Keperluan Anak - Hampir Lengkap

Alhamdulillah, barang untuk bb hampir lengkap. Tinggal sikit-sikit je lagi, yang insyaAllah akan disambung minggu depan. Barang yang besar-besar, macam buaian dan baby cot, akan menyusul selepas kelahiran si kecil ni.

Barang-barang yang saya beli, betul-betul ikut senarai yang saya jumpa dalam internet. Boleh tengok kat sidebar sebelah -->. Baju pun cukup-cukup je. Mama saya tak bagi beli melampau-lampau sangat. Jangan sampai terlebih-lebih excited membeli-belah. Nanti bb dah lahir, lagi banyak nak pakai duit, dan masa tu baru tahu, mana perlu, mana tidak. Takut dah beli sebelum bersalin, tak digunakan pula lepas bb lahir. Jadi, mana yang boleh hold, kita hold dulu kan..

Sekarang ni tinggal barang kepeluan berpantang untuk Ibu je tak settle lagi. InsyaAllah, next gaji nak beli set bersalin, bengkung dan tungku. Pilihan dah ada dah. So, tak pening-pening dah.

Sabtu dan Ahad minggu ni, nak cuci semua pakaian bb. Minggu ni nak masuk 31 minggu dah. Kena bersiap sedia je ni. Lepas tu boleh siapkan beg untuk ke hospital, dan dah boleh start angkut barang ke rumah famili saya di Bangi. InsyaAllah, saya akan bersalin dan berpantang di sana.

Kawan-kawan doakan semuanya selamat ye... Saya macam dah start berdebar-debar. Tapi malas nak fikir sangat...

1 comment:

mama affan said...

ryna doakan mazni n baby selamat jer..

bestnya brg baby dah nak lengkap..ryna belum start..next month..

tggu baby 7 bulan..( mama pesan..huhu..)