:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Saturday 4 July 2009

Kenapa Tidak Menepati Janji??

Saya kan hangin betul la dengan orang yang tidak menepati janji. Bukan sekali dua, tapi berkali-kali. Minggu ini sahaja, ada dua orang yang tidak menepati apa yang telah mereka janjikan pada saya. Saya minta maaf sangat-sangat, kalau saya merasa sangat benci dengan anda berdua.

Ada dua kes ye... Kes pertama, orang yang mahu memulangkan apa yang telah dipinjam daripada saya. Tapi tidak melakukannya pada tarikh yang telah dia sendiri setuju. Saya tak kisah, kalau nak pulangkan lambat sikit. Tapi, bagitau saya. Bukannya buat saya tertunggu-tunggu buah yang tak gugur. Saya pun tak sukalah nak kecoh-kecoh kan? Kalau awak bagitau saya hal dan masalah yang sebenar, itu semua tak jadi masalah la... Tolonglah ubah perangai sikit...

Kes kedua, seseorang yang berjanji mahu memberi saya sesuatu. Tiga hari lepas ye sepatutnya. Dia sendiri yang cakap dengan saya. Tiba masanya, senyap sepi. Sibuk sangat ye? Ok2... Saya faham. tapi bagitau saya. Janganlah buat seolah-olah saya ni nak mengemis lak. Ingat saya nak sangat ke benda tu? Memanglah saya nak sangat... Tapi kalau kau buat kat aku camni, tak hingin dah! Terima kasih banyak-banyak. Saya pun dah malas nak meminta-minta. Benda yang sekecil itu pun, sangat susah untuk kamu penuhi.

Ok, saya sangat sakit hati. Tapi takpe... Saya tahu En. Usul pulang dari Langkawi nanti, sila bawa coklat banyak-banyak untuk saya ya! Oh paling penting, pulang dengan selamat ke pangkuan saya ya! ;-p





glitter-graphics.com

No comments: