:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Tuesday 8 September 2009

Saya Tunangan Oranglah!

Saya geram betul bercakp dengan orang yang sengaja buat-buat tidak faham. Dan sengaja tidak mahu faham. Padahal sudah tahu, dan statement yang sama sudah diulang berkali-kali. Bukankah sudah saya katakan, saya ini tunangan orang. Tak faham ke?

Bukan semua orang akan faham keadaan diri kita, dan kadang-kadang tuduhan dilemparkan sesukanya. Bagi saya pula, senang je. Biarkanlah... Kalau itu mampu membuatkan mereka itu bahagia, teruskanlah. Tak kuasa saya nak menutup mulut orang. Lagi diberitahu, lagi galak pula dia mengganggu. Sudahlah malam tadi cakap lain, tiba-tiba hari ini, tukar statement. Boleh? Cakap pusing-pusing, nak cover diri sendiri ke?

Sudah saya katakan, saya kini tunangan orang. Banyak yang perlu dijaga. Banyak sangat hati & mata yang melihat. Bukankah tidak manis untuk gadis tunangan orang seperti saya, keluar dengan lelaki pada waktu malam? Tidak faham-fahamkah lagi? Tunang saya tidak pernah melarang, tetapi, saya kan masih punya orang tua. Pastilah mereka mahu menjaga nama baik saya pada keluarga tunang.

Memang, orang tak duduk kat sini, takkan faham. Semoga satu hari nanti, apabila awak sudah bertunang, awak akan tahu kenapa saya buat begini. Awak sendiri sebagai lelaki, sanggupkah membiarkan sahaja tunang awak bersuka ria dengan lelaki lain pada malam hari? Sudah tentu tidak kan? Fikirlah sendiri...





glitter-graphics.com

No comments: